BURADA BULUNAN TÜM YAZILAR VE YENİLERİ ARTIK
http://fikiriscisi.com/
ADRESİNDE!!
Bu yazı, Garanti Bankası hakkında yazılmış bir şikayet yazısıdır. Aşağıda yer alan her iki sorun da banka yetkilileri ile paylaşılmış ve tatmin edici bir çözüm bulunamamıştır. Yaşanan sıkıntıların sizler tarafından da bilinmesi gerektiğine inandığım için buradan da paylaşmak istedim.
Vaka 1: Aralık – 2009
Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nde cep telefonumla 444 0 333’ü arıyorum sabah saat 7 civarı.
Yine çok kolay bir sorunun cevabına ihtiyacım var. Garanti Zone’a yanımda misafir alıp alamadığımı soruyorum telefondaki görevliye. Bu arada, belirtmekte fayda var, genellikle her müşteri hizmetleri görüşmesi öncesinde belirtildiği üzere, bu görüşme öncesinde de müşteri memnuniyeti adına görüşmemizin kayıt altına alınacağı söylendi. Aldığım cevap 1 Ocak tarihine kadar yanımda 1 adet misafirimi Garanti Zone’da ağırlayabileceğim yönündeydi. Aldığım cevaba güvenerek bahsi geçen alana yöneldim. Kapıdaki görevli arkadaş, misafirimin giremeyeceğini, girmesi için 10 € ödemem gerektiğini söyledi bana. Ben de, ama müşteri hizmetlerinizden 1 Ocak tarihine kadar ücretsiz misafir ağırlama hakkım olduğuna dair bilgi aldığımı belirttim. Görevli bayan ise 1 Ocak 2009’a kadar bu imkanın var olduğunu söyledi bana cevaben. Sabah sabah, sorun yaşamamak için ödüyorum parayı ancak güvendiğim bir şey var… O da haklı müşteri (!) olmam.
Birkaç gün sonra bu sorunu internet üzerinden “haklı müşteri” (!) hattına iletiyorum.
Aynı gün, bana yanlış bir isimle dönüş yapıyorlar!
Sonra, hatalarını anlayıp ismimi düzelterek bir mail daha atıyorlar. Ancak, gelen mailde verilen cevap, sorunumun çözümüyle uzaktan yakında alakalı değil. Cevaben, bana Zone kullanma koşullarını iletiyorlar. (???)
Dayanamayıp, bu sefer sorunumu telefonla iletiyorum. Bakın diyorum, sizin bana verdiğiniz yanlış cevap yüzünden ben madur oldum. İnanmıyorsanız buyurun ses kaydımı dinleyin.
Telefonun diğer ucundaki bayan, bana, o tarihte hangi arkadaşımızla görüştünüz diye soruyor ve eğer görevlinin ismini vermezsem kayda ulaşmayacaklarını iletiyor. Yani sesinizi kaydediyoruz ama siz ismi ezberlemezseniz bu ses kaydı bir işe yaramıyor diyorlar.
Şaşkın şakın, sadece ve yine tebrik (!) edebiliyorum.
Gelin gelelim, hatalar zincirinin halkalarını listelemeye:
- Garanti Bankası müşteri hizmetlerinde çalışan görevliler, çok kolay bir soruya dahi doğru cevap veremiyorlar.
- Haklı müşteri hattı bir mail yazarken, doğru isme mail atmayı beceremiyor.
- Haklı müşteri hattı sadece sorun dinliyor, çözüm bulmaya çalışmıyor.
- Müşteri hizmetleri ses kayıtlarını sadece göstermelik olarak tutuyor ve bir işe yaramıyor..
Yaşadığım bu ikinci olay da ilki gibi sadece çok kolay bir soruya cevap almak içindi.
Garanti Bankası, Haklı Müşteri (!) diyerek bir beklenti yarattığının farkında mı acaba? Bence, bıraksın bu bir işe yaramayan hizmeti de çalışanlarını adam gibi eğitsin. Biz de, uğraşmayalım hakkımızı aramakla.
Sorun çözmeye çalışmak yerine –ki beceremiyorlar- sorunun çıkmasını engellemeye baksınlar.
Sadece tek bir soruya cevap alabilmek için sırasıyla tam 4 ayrı numara aramam gerekti. Aradım, üşenmedim.. Son aradığım numara ise bana sadece mesai saatleri içinde cevap verebileceklerini belirten bir ses kaydı ile cevap verdi.
Soru çok basitti: “Shop&Miles sahibi olarak S.Gökçen Havalimanı otoparkını ücretsiz kullanabilir miyim, kullanamaz mıyım?”
Bu soruya cevap almak için sırasıyla “444 0 333 >>>> 212 444 0700 >>> 212 213 3333 >>>> 212 310 2398” numaralarını aradım. Aldığım cevap mı??? Kocaman bir sıfır!!!
Bu durum hakkında şikayet belirtmek için tekrar 444 0 333ü aradığımda bana 444 0 338’i (Haklı (!) Müşteri Hattı) aramam istendi…
Ancak şikayetinizi, Haklı Müşteri Hattımıza sadece mesai saatleri içinde iletebilirsiniz dendi…
Kalktım, internetten derdimi anlatmaya çalıştım. Formu doldurdum, “Tamam”a bastım. Ancak, sistemsel bir sorundan ötürü şikayetimi alamadıklarını belirten bir yazı çıkıverdi ekrana.
Baştan aşağı fiyasko!!! Tam bir rezalet.. Bu süreçte emeği geçen herkesi, canı gönülden tebrik(!) ediyorum.
Garanti Hakkında-Haklı Müşteri Hattı ???????????!!!!!!!!!!!
1-BEN KİMSEYE ONAY VERİP POLİÇE DÜZENLEYİN demedim.Bant kaydınızda neyi nereye çekiştirerek onay verdiğimi iddia ediyorsunuz.GARANTİYE YAKIŞMIYOR !! kimse müşteriyi yalancı konumuna düşüremez haddine değil..Bunlarlamı uğraşacağım.Paramı geri verin !!!
2-“Benim param” kartı bankanızca alıkonuldu.Yerine kart gönderileceği söylendi 15 gün oldu hala kart yok.
3-BU MU MÜŞTERİYE HİZMETİNİZ
4-Banka şubemi değiştirmek istedim.Talimatınız doğrultusunda iki sefer değiştireceğim şubeye giderek bana bununla ilgili belge imzalattırıldı.Daha sonra bankanızca arandım değişikliğin ileriki zamanlarda yapılacağı söylendi BEKLİYORUM
5-HAKLI MÜŞTERİ HATTI BÖYLE Mİ HİZMET VERİYOR
MÜŞTERİYİ YALANCI KONUMUNA DÜŞÜREREK Mİ HİZMET VERİYOR
YAZIKLAR OLSUN DİYORUM BAŞKA BİR ŞEY DEMİYORUM ..
Gercekten sonuna kadar katiliyorum
bu habere, sube calisanlari , ve ozzzellikle musteri temsilcileri ve hakli musteri hatti o kadar berbat igrencki her sabah bir posta kufurumu yiyorlar.kredi kart borcumun 430 tl oldugunu ve odersem kartimin 0 borc oldugunu soyleyen goya benim temsilcim olan kisinin sozune gore bankaya gidiorum ve borcum 700 kusur tl cikio. Bunu silayet icin aradigim hakli musteri temsilcim ise onceki aylara dair ekstrelerimi alip incelememi soyluor bana ve teli kapatior. Konustugum kisiyi sikayet ettigimde ise kayitlarin dinlenmesinin biseyi degistirmeyecegini soyluyor. Yardimdan uzak. Tamamen insan kullanmaya yonelik, halkla iliskileri 0 bilen insanlardan olusan bi ekip. Ne kadar yazsam bu rezaletleri anlatmaya yetmez. Sadece tanidigim tanimadigim herkese garanti bankasindan uuzak durmalarini soyluorum.